ליצירת קשר
מוסדות אוהל אשר נוסדו בשנת תשנ"ח (1999) מתוך צורך לתת מענה מקצועי לאוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים בתוך המגזר החרדי. לשם כך נבנה מערך לימודים משולב בחוגים וטיפולים פרא-רפואיים, המותאם לדרישות משרד החינוך ומורכב מלימודי קודש ולימודים כלליים. מערכת מפוארת זו מועברת ומיושמת תוך הקפדה מלאה על חינוכו ועיצוב אישיותו של כל תלמיד ותלמיד בדרך התורה והמצוות.
במהלך השנים צמחו מוסדות אוהל אשר והתרחבו אל מעבר למעגל החינוכי – לימודי, מתוך הבנה כי בחלק מן המקרים יש צורך ליצור המשכיות למסגרות גם לאחר גיל 18. כיום מהווים מוסדות אוהל אשר בית חם ואוהב לתלמידים לקויי למידה רבים, מסייעים בידם לפתח את היכולות הטמונות בהם, ומעניקים להם את הטיפול המיטב על מנת שיוכלו להשתלב בקהילה כאנשים בוגרים.
היום תמצאו במוסדות אוהל אשר מענה לילדים לקויי למידה בכל הגילאים, מערך לימודי - חינוכי וטיפולי המוביל בדרך התורה והמצוות, ובית חם לילדים אשר יכולים להיכנס אליו בגיל הגן ולהישאר עד גיל 50 ויותר.
כל תלמיד המגיע אל מוסדות אוהל אשר מאובחן באופן פרטני בידי טובי אנשי המקצוע, ונבנית לו תוכנית אישית המותאמת לצרכיו. אנחנו עושים זאת, כי בראש סולם העדיפויות שלנו ניצבת המטרה לקדם את התלמיד אל עתיד טוב יותר ולתת בידיו את הכלים להשתלב בקהילה כאדם בוגר.
1. זיהוי ומיפוי צרכיו של התלמיד.
2. העצמתם של הכוחות הפוטנציאלים הטמונים בכל תלמיד.
3. עידוד והטמעה של ערכים חינוכיים רוחניים.
4. מתן מענה טיפולי, מקצועי ופרא - רפואי רב תחומי.
5. הוספת הוראה מתוגברת מותאמת בקבוצות קטנות או באופן יחידני.
6. פיתוח וטיפוח כישורים בתחום ההתנהגותי-רגשי-חברתי.
7. הקניית כישורי חיים כחלק בלתי נפרד מן התוכנית.
8. הענקת ייעוץ, וליווי מקצועי מן התחום ההתנהגותי רגשי להורים.
9. חיזוק הצוות על ידי הדרכה שוטפת בתחום הפדגוגי והטיפולי.
10. הקפדה על עבודה מערכתית וקיום ישיבות צוות תכופות.