israel united kingdom

hphoneicon ליצירת קשר

0799-500-550

רכיבה טיפולית

הרכיבה הטיפולית הינה חלק מתוך תחום גדול וכולל של "טיפול בעזרת בעלי חיים"
הרכיבה על סוס היא פעילות המשלבת היבטים גופניים ונפשיים, אינטראקציה בין הרוכב לסוס יכולה להתממש רק בשיתוף פעולה והרמוניה בין השניים, הסוס הוא גם סמל לא מודע רב עצמה של כוח, הסוס מטבעו בעל חיים חברותי החי בעדרים ומציית למנהיג, תכונה זו נוצלה על ידי בני האדם כדי להפכו לכלי טיפולי

הרכיבה על הסוס יעילה בתחומים רבים כגון

יציבה, שיווי משקל, תנועות מפרקים ושליטה בשרירים, יעילה מאוד לשיפור בתפקוד תנועתי והפרעות נוירולוגיות.
כמו כן הרכיבה משפרת את מצב הרוח, התנהגות, יכולת דיבור, תקשורת, מחזקת ביטחון עצמי ואומץ לב.
כל אלה מחזקים הן פיזית והן רגשית ומאפשרים התקדמות ועבודה תוך הנאה והתמדה.

בטיפול ברכיבה, המטופל לא רק עובר אימון פסיבי בעזרת הסוס אלא מבצע תרגילי הרפיה, מתיחה וחיזוק, שיווי משקל, רפלקס וקואורדינציה, הטיפול הוא אישי ומהווה בדרך כלל השלמה לטיפולי פיזיותרפיה אחרים.

מרכיב הפסיכולוגיה-חינוך בנוסף ישנה את הרכיבה החינוכית-טיפולית וניתור, הניתור הינם תרגילי התעמלות על הסוס שביצועם מאפשר הפחתת חרדות, הגברת האמון, שיפור ביכולת הריכוז, שיפור הערכה עצמית, גירוי המערכת החושית-תנועתית והגברת היחסים החברתיים וקשרי הידידות .

הסייסות הרכיבה כוללת רכיבה למטרות שיקום וערכה רב הן להגברת התפקוד הגופני והן בשיפור העמדות הנפשיות.

למי מתאים טיפול רגשי בעזרת רכיבה על סוסים?

טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים מתאים לילדים, מבוגרים וקשישים, אך בפועל מרבית המופנים אליו הם ילדים המתמודדים עם בעיות שונות:
• ילדים הסובלים מבעיות תקשורת התפתחותיות (אוטיזם, אספרגר, PDD): ילדים אלו מתמודדים עם לקות חברתית ורגשית מקיפה אשר פוגעת בתפקודם והשתלבותם, וטיפול באמצעות בעלי חיים מסייע בהפחתת סימפטומים התנהגותיים אוטיסטיים וחיזוק הביטחון העצמי.
• בעיות התנהגות וחוסר גבולות: עבודה עם בעלי חיים דורשת מהמטופל לקבל עליו כללים וגבולות, ומאחר וילדים ובני נוער רבים נמשכים לקשר עם בעלי חיים, הם מוכנים לקבל עליהם את חוקי העבודה עמם. עם הזמן, יכולות אלו של דחיית סיפוקים ושליטה עצמית מתבססות ומשרתות את המטופל גם במסגרות אחרות.
• הפרעות חרדה: ילדים אשר חוו טראומות, או בעלי פוביות מבעלי חיים שונים, עשויים להפיק רבות מהטיפול בבעלי חיים אשר תורם לביטחון העצמי, ומאפשר התמודדות עם פחדים. למשל, ילד שננשך על ידי כלב יכול להתקרב מחדש לבעלי חיים ולאחר מכן לכלבים, ובכך לא רק להתמודד עם השפעות הטראומה, אלא גם לפתח תחושה של יכולת וחוסן.

רוצה לדעת עוד?

לפרטים והרשמה

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

0799-500-550